Hi he estat - // - NordKapp 12 de Juny de 2011 a les 16:06

divendres, 8 de juliol del 2011

Dimecres dia 8 de Juny de 2011 -Biedrusko (PL) - Augustow (PO) - Dia 4

La primera sorpresa del dia va ser l’esmorzar esmentat, la segona  es que brillava el sol, em vaig vestir ens vàrem acomiadar, i carretera, que  a Augustow falta gent.

L’aiguat de bon matí no va faltar a la cita, el vaig poder endevinar, aturada, 3 minuts de ruixat intens però molt intens, 3 minuts més per a que els camions escampessin l’aigua de la carretera i endavant, a partir d’aquí sol intens i molta humitat, es clar amb el cel a tocar, la humitat es palpa. La resta del viatge sol i calor, a Varsòvia estàvem a 35 º  i en tot el dia no vàrem baixar dels 30º va ser un dia dur, però el vaig acabar prou be.

He de dir que hi ha moltes carreteres en obres de millora, la avantatge és que les provisional son noves i estan molt be, i com que tothom deixa avançar, tant és si és de dos o de tres carrils, el pitjor és el de 3 carrils, per que ningú sap qui te la prioritat del tercer, però com que també hi ha els voreres, amplis, en poden afegir 2 més i cap problema, recordo que sols els utilitzen per a deixar-se avançar, de normal no hi circulen. 

Caravan de tranvies dobles a Warszawa
Vaig fent via i m’aturo en un Kentucky Fried Chicken, vaig de mal en pitjor, per a veure prenc una Mirinda, algú se'n recorda ? (de cop he despertat una proteina del cervell i m'ha vingut al cap el "comediscos" de regal i els discos de la Salomé) això si, de beguda tenen barra lliure, et donen el got i tu et posés el que vols i quant vols el cops que vols.

Després de comprovar en el mapa, que m’estava dirigint a una població amb frontera amb Bielorúsia , canvio i vaig cap a Augustow, que està en camí de Lituania, trobo un hotel espectacular, amb SPA en unes instal·lacions fantàstiques a un preu més que raonable, dormir amb esmorzar i el sopar del vespre (amanida de tomàquet i formatge si potser em repeteixo, però és lleuger i em ve de gust, de segon era un panet en forma de cub de 10x10x10 amb tapa, i dins hi havia tot tipus de carn cuita, cansalada, porc, vedella, pollastre, ronyons, .. vaig deixar-me més de la meitat, però em vaig fotre 2 cerveses) tot per 71 Euros.

Algunes de les Harleys que hi havia
Sols arribar-hi vaig trobar-me amb una trentena de Harleys que anaven camí de la concentració a Latvia, tots amb el look adient, era fàcil reconeixer-los.

A qui no li recorda l'hotel de la película "El Resplandor" ?
Sols falta el nen amb el tricicle.
Vaig fer us del jacuzzi i de la sauna, una dutxa sopar i a dormir com un angelet, per que el dia següent tenir un repte, fer 735 km, però que segons el Tom Tom eren 11:25 hores, vull creuar tots els països bàltics, Lituania, Letònia i arribar a Tallin, al capdamunt d’Estònia. Adjunto el correu del dia

Subject: Warszawa (altrament dit Varsòvia)
From: Xavier.Vidal@hansgrohe.es
Date: Wed, 8 Jun 2011 22:21:25 +0200

Ben volguts, Abans que res vull fer-vos sabedors que els meus amfitrions a part de tenir una casa IM - PRESSIONANT, m'han tractat molt i molt be.

Avui la pluja no ha estat la protagonista tot i que ho ha intentat quan encara no duia 1/2 de camí, m'ha volgut regalar amb un aiguat d'aquells que et deixen servit per tot el dia, sense el Pico no us ho podria assegurar però calculo que han caigut uns 3000 litres per M2 en 3 minuts (aprox). Per sort l'he olorat i he pogut cercar refugi en un àrea de descans, 3 minuts + 2 per que els primers camions escampin l'aigua de la carreteres i en marxa, no avui l'aigua sols ho ha intentat i prou, avui el protagonista ha estat la calor per Warszava hi havia 35 C. i en tot el dia no ha baixat de 30, si no fos per la xafogor, en marxa no es nota però en aquest país pla sense muntanyes el cel es a tocar, tal i com relatava Uderzo per boca de'n Copdegarrotix (o Abraracurcix segons la versió) l'unic que temia era que el cel li caigués al damunt, i amb raó, sembla que estenen els braços el poguessim tocar, i es clar la humitat es excessiva i mes vestit de ruta, però no em queixaré jo de la parafernàlia de la moto ...

Avui la ruta ha transcorregut per paratges bonics de veritat, malgrat la plana inacabable (hi ha fotos, no gaires per que tot es igual) gairebé tot ho he fet per carreteres tot i que en molts casos en obres per a fer-les de bell nou, algunes passaven per boscos d' alzines, de faixos, d'abets hi havia de tot i la carretera pel mig i jo sobre la moto a la carretera, genial, me'n he penedit de no haver muntat la càmera per a poder ensenyar-ho tot i que ni que fos en altissima qualitat podríeu acostar-vos a sentir-ho com ho he viscut. Potser demà que estaré pels països Bàltics trobi un tros on pugui engegar-ho, de muntada sortirà de bon mati. (Espero recordar-ho).

Demà sortiré molt a prop de la frontera amb Latvia -Lituania- i si em trobo descansat (motius en tinc, ara ho explico) intentaré creuar-los tots i arribar a Tallin on males veus m'han dit que als Ferrys s'hi montent uns saraus importants.

A l'hotel on estic (per 4 duros) es Spa i l'he utilitzat. Jacuzzi. Sauna i després sopar i cervesa per tant descansat ho estic.

L'euro ens ha apujat els preus (que no els salaris) però renoi !! Quan viatges una mica per aquest països te'n adones del gran avantatge que suposa la moneda única, fixeu-vos la meva travessa, Polònia, Lituània, Letònia, Estònia, Finlàndia, Suècia, Noruega, Dinamarca, collons !!!! Es que els toco gairebé tots !!!!!

Crec que per avui ja hi ha prou oi?

Doncs apa a fer nones i bona nit,

Per cert a l'hotel hi ha una trentena de Harleys amb els seus corresponents motoristes i alguna acompanyant.

Estan boixos aquests motoristes (Obelix dixit).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada