Hi he estat - // - NordKapp 12 de Juny de 2011 a les 16:06

dissabte, 9 de juliol del 2011

Dijous dia 9 de Juny de 2011 - Augustow (PO) - Tallin (EST)- Dia 5

M’he llevat tard, potser per que veia que no podia fer les 11’5 hores previstes sobre la moto tenint en compte que sols eren 735 km, prometia ser una feina dura, cansada i qui sap si podria fer-ho.
Pluja?  que és pluja?
Ja hi soc, ja estic a Lituània, començo a tirar i a entendre el per que de les 11’5 hores, aquí  el límit de velocitat és de 70 a la majoria de les carreteres que estan molt be, les que no (ni un 5%) estan fatal, i es clar ningú ho respecta i jo faig com ells, aquí també és llencen a les voreres, per tant aconsegueixo fer les 11:30 hores en 08:35 amb parades incloses, vull dir, que si, que arribo a Tallin i no em noto cansat ni res, la putada és que quan arribo el darrer ferri ha sortit i el primer no surt fins a les 07 del matí, comprant el bitllet a les 06, per tant llevar-me a les 05, i com que aquí hi ha una hora més vol dir a les meves 04, així doncs, a dormir d’hora. 
Prova gràfica del meu pas per Riga, especial interés pels seguidors de Mankell
Si no m'hagués vingut de camí també hi hagués passat per que em feia il·lusió, he estat a Riga, hi volia dinar he entrat a la ciutat però hi feia una calor insuportable, molta xafogor, i no em sentia còmode entrant a un bar vestit de moto, amb la moto carregada vigilant tota la estona, i amb aquella xafogor, i com que sols depenc de mi, i no em sentia còmode, he girat cua, i he tornat a la carretera, ja picaré alguna cosa a una estació de servei, ja ho dic, que hauré d'escriure un llibre de "La estació de servei, la teva amiga", es curiós trobar-se amb un trolebus, poca gent avui sap que és, però el xocant és trobar-lo no tants ols a les ciutats, que si, hi ha, si no a les carreteres inter-urbanes també.
El que està clar és que contaminació en tenen menys.
Sobre el viatge, més aviat poc, carreteres llargues i rectes, per sort amb prou camions per a fer-ho entretingut, això si, tenen unes carreteres molt boniques, imagineu, una carretera nova, amb un o dos carrils per sentit, tant se val (tenen unes de dos carrils per sentit amb una part  central amb gespa i arbres d’una amplada de 3 carrils més) ara imagineu un bosc tipus Selva Negra, Irati, Amazones, tant se val, i poseu una dins l’altre (els d’iniciativa i similars, si us plau no opineu, és necessiten carreteres, i s’han de posar on es pot) el resultat és genial, vas conduint pel mig del bosc, verd, fresc, si no fos per la xafogor de la humitat, i sobretot, tot segueix pla, molt pla, el paradís de molts ciclistes.
Carretera infinita de 2 carrils per sentit amb un ample espai central
He sopat a la terrassa d'un restaurant del port, una amanida amb pollastre i una cervesa, be de fet de cerveses han estat dues, una sopant i l'altre veien com queia el sol i tot escoltant la música del restaurant un jazz prou tranquil que mereixia la segona gerra.
Assegut des de la terrassa veia amagar-se el sol
 El grum de l'hotel on m'estic m'ha espantat una mica, al preguntar-li sobre si la moto molestava on estava ja que ocupava plaça de cotxe, m'ha recomanat canviar-la de lloc, però el mtiu era que si la posava on deia ell, estaria vigilada per les càmeres de seguretat tota la nit, aleshores és quan he preguntat sobre si hi havia perill, ja que les maletes no les buido mai, i quan m'ha contestat que possats ell recomanava treure-les, m'ha acollonit un xic, per sort, el lloc on m'ha dit que aparqués la moto cau just sota la finestra de la meva habitació, per sort o per desgràcia, per que hi ha hagut sarau fins ben entrada la nit, a les 23:00 encara era prou clar, i havent-me de llevar d'hora he maleit el jovent de Tallin. Al matí però no hi havia hagut cap problema, la moto era a lloc, he pogut anar a comprar el bitllet i carregar les maletes sense cap incident, excepte la jugada de l'esmorzar, tenint en compte que Tallin és clarament un port d'embarcament i sabent tothom que el primer vaixell surt a les 07:30 i la gent deixa l'hotel com a molt tard a les 06:30 que comencin els esmorzars a les 07:00 és una presa de pel.

Nota per a futurs visitants, al igual que hi ha molts radars falsos, no se quins, a la ciutat (Tallin) et pots trobat amb un parell de policies amagats darrera un mur del pont i tapats per un arbre amb el radar manual intentant captar infractors jo vaig estar a punt, ja que era a la pujada d’un pont i el parell de cotxes del davant van reduir dràsticament la velocitat, jo tractant-los de beneits em poso al 1er carril i els passo, però adequadament, sense córrer, i al baixar del pont em trobo aquell parell de funcionaris que vetllen per la nostre seguretat amagats amb un radar mòbil i amagant-se, repeteixo, per a la nostre seguretat.

Apa a fer nones que demà em toca matinar.

El corre ud'avui no ha arribat i per tant no puc adjuntar-lo

1 comentari:

  1. Xavi !!!
    Què monos els policies ... però per ells deu ser molt aburrit estar derrere un abre, els hi hagués agradat més que en comptes de que tots reduiciu la velocitat que algú anés una mica passat i així, haguessin tingut quelcom més a fer; i, ja si aquest és un extranger que porta la matrícula "mal" etiquetada... es poden muntar una festa !
    Maria Vidal i Ferreté

    ResponElimina